7 października 2016

Andi

Andi MancinAndi rozpoczął swoją karierę sportową od startów na snowboardzie. W 1998 roku zajął 9 miejsce w pucharze Europy Boardercross. Rok później był dziewiąty na zawodach Air Red Bull na Węgrzech oraz na mistrzostwach Polski Big Air w Zakopanem. W 2000 roku zajął 10 miejsce na Big Air w Szczyrku. Później wziął udział w kilku zawodach w motocrossie. W 2003 roku wystartował w Mistrzostwach Polski w Snowmobile, gdzie zajął piąte miejsce. W 2004 roku wziął udział w Alfa European Challenge, gdzie zajął 24 miejsce, 10 w klasyfikacji debiutantów. Startował również w kraju. Za kierownicą Alfy Romeo 147 GTA wywalczył tytuł mistrza Polski w wyścigach długodystansowych w klasie 2000, oraz wicemistrza w klasyfikacji generalnej. Zajął także trzecie miejsce w Mistrzostwach Polski samochodów turystycznych (również za kierownicą Alfy Romeo) oraz samochodów GT (Porsche 911 GT3 Cup). Ponownie wziął także udział w zawodach snowmobile kończąc je na czwartym miejscu.

2005

W kolejnym sezonie kontynuował starty w Europejskim Pucharze Alfy Romeo, w którym został sklasyfikowany na 12 pozycji. Zaliczył także kilka rajdów wchodzących w skład Pucharu PZM. Jego pilotem został Ryszard Ciupka. Mancin wystartował również w Mistrzostwach Polski Snowmobile zajmując w nich trzecie miejsce.

2006

Sezon 2006 Mancin rozpoczął od startu w Rajdzie Szwecji. Za kierownicą Mitsubishi Lancera dojechał do mety na 12 miejscu w grupie N. Polak wystartował również w kilka rajdach w kraju, wziął również udział w wyścigu Porsche Carrera Cup Deutschland na torze Hockenheimring, który ukończył na 19 pozycji.
W trakcie sezonu Mancin musiał zawiesić rywalizację sportową, gdyż stwierdzono u niego wirusowe zapalenie wątroby typu C. Pierwsze objawy choroby pojawiły się pod koniec poprzedniego sezonu. W lipcu Mancin wyjechał na leczenie do Szwajcarii, gdzie dokonano mu operacyjnego usunięcia guza.

2007

W 2007 roku Polak powrócił do motosportu. Wziął on udział w dwóch rundach WRC w grupie N. Rajd Monte Carlo ukończył na 11 pozycji w klasie, a Rajd Finlandii na 10. Kierowca zaliczył także pojedyncze starty w Polsce, Słowacji i Włoszech. Mancin wystartował również w 25 Heures VW Fun Cup na torze Spa-Francorchamps. Załogę zespołu Happy Racer 1 razem z polskim kierowcą utworzyli: Agostino Alberghino, Luka Quaderno i Nicola Biancheta. Ukończyli oni wyścig na 11 pozycji. Kierowca wziął udział w autocrossowych zawodach na torze Magione, który były rozgrywane w ramach Mistrzostw Europy. W pierwszym biegu zawodnik z Bielska-Białej zajął ósmą pozycję, ale w następnym awarii uległ silnik w jego pojeździe, kończąc jego udział w zawodach. Polak wystartował również w czeskiej rundzie Pucharu Europy Centralnej w Buggy Hayabusa. Po zajęciu trzeciego, piątego i szóstego miejsca w biegach awansował do finału B, w którym dopadła go awaria techniczna.

2008

W 2008 roku Mancin kontynuował starty w Pucharze Europy w Autocrossie. Rundę w Prerovie ukończył na 11 pozycji. W zawodach na Słowacji oraz w Czechach był 4. Na węgierskim torze Nagydobos dojechał 9. Podczas kończących sezon zawodów na obiekcie Dargov-Dubiny po kolizji z innym zawodnikiem odpadł z zawodów i został sklasyfikowany na piątym miejscu w wyścigu. W wyniku zderzenia złamał nadgarstek i palec prawej dłoni. Polak zajął szóstą pozycję w klasyfikacji generalnej dywizji 3A. Kierowca wziął także udział w 5 rundach RSMP. Rolę pilota pełnił Jakub Berger. Najlepszym wynikiem załogi było piąte miejsce w grupie N wywalczone podczas Rajdu Orlen.
Polak wystartował również w rajdzie Lake Superior Performance – rundzie Rally America. Na prawym fotelu zasiadł rajdowy mistrz Europy, Maciej Wisławski. Załoga ukończyła rajd na czwartej pozycji.

2009

W sezonie 2009 Andi Mancin wziął udział w pełnym cyklu Rally America. Jechał on za kierownicą Mitsubishi Lancera Evo IX, a rolę pilota pełnił ponownie Maciej Wisławski. Otwierający sezon Sno* drift Rally załoga ukończyła na czwartym miejscu. Podczas 100 acre Wood Rally zmagali się oni z dużymi problemami. Podczas piątkowej pętli pojawiły się problemy z hamulcami, a następnie doszło do awarii skrzyni biegów. Drugiego dnia awarii uległa natomiast turbina. Mimo to udało im się ukończyć rajd na piątym miejscu. W Olympus Rally Mancin zajął czwartą lokatę. Oregon Trail Rally przyniósł załodze pierwsze podium (trzecie miejsce). Podczas Susquehannock Trail Rally Wisławskiego w roli pilota zastąpił Ryszard Ciupka. Po pierwszym dniu zajmowali oni siódme miejsce, na co wpływ miało zerwanie przewodu hamulcowego tylnego koła na pierwszym odcinku specjalnym. Ostatecznie ukończyli oni rajd na czwartym miejscu. W New England Forrest Rally Wisławski powrócił na prawy fotel samochodu Mancina. Załoga musiała się wycofać z powodu awarii silnika. Ojjibwe Forest Rally oraz Rally Colorado ukończyli oni na drugim miejscu. Start w tym drugim stał pod znakiem zapytania z powodu problemów z budżetem. W kończącym sezon Lake Superior Forest Rally zajmowali czwartą pozycję, lecz z powodu awarii silnika ostatecznie dojechali na piątym miejscu. W klasyfikacji generalnej Mancin zdobył 97 punktów, co pozwoliło na zajęcie drugiej pozycji w klasyfikacji generalnej, ze stratą 54 punktów do Travisa Pastrany. Andi Mancin zdołał się zakwalifikował do X Games. W zawodach doszedł do ćwierćfinału, gdzie został wyeliminowany przez Tannera Fousta.

2010

W sezonie 2010 Mancin planował kontynuować straty w Rally America. Otwierający sezon Sno* Drift Rally ukończył na 12 miejscu, na co wpływ miały problemy techniczne oraz błędy kierowcy na oblodzonych trasach rajdu. Z powodu kłopotów ze skompletowaniem budżetu Mancin musiał zawiesić kolejne starty w tej serii, co przekreśliło także jego szanse na awans do X Games. Polak wystartował w drugiej rundzie mistrzostw Polski Endurance rozgrywanej na Torze Poznań. Jadąc w Renault Clio RS na zmianę z Łukaszem Biśkiniewiczem ukończyli zawody na 9 miejscu.
Mancinowi udało się zebrać budżet na start w jednej rundzie US Rallycross Championship. Pierwszego dnia zawodów Polak awansował do finału B, gdzie zajął czwartą pozycję dającą mu 9 miejsce w zawodach. Drugiego dnia zmagań ponownie awansował do finału B, gdzie odpadł po tym, jak w wyniku kontaktu z Rhysem Millenem z felgi jego samochodu spadła opona.

2011

W 2011 roku Andi Mancin wystartował w rundzie Global RallyCross rozgrywanej na terenie Old Mill Rally Park. Polak miał kłopoty z turbosprężarką, lecz mimo to spróbował wykonać 20-metrowy skok. Samochód jednak zahaczył o podstawę rampy i dachował. Kierowcy nic się nie stało, lecz musiał on zakończyć swój udział w zawodach. Został on sklasyfikowany na 12 miejscu. Zdobył w ten sposób 5 punktów, które dały mu 21 pozycję w klasyfikacji generalnej.

2012

W 2012 roku Andi Mancin wystartował w wyścigu terenowym Baja 1000. Załogę wyścigowego buggy utworzyli wspólnie z Mancinem Amerykanin Tony Miglin, oraz Niemiec Armin Kremer. Na metę w La Paz dojechali oni na 26 miejscu, 6 w klasie.

2013

W 2013 roku Mancin wziął udział w terenowym wyścigu Motomaraton 24h rozgrywanym w Mucharzu. Partnerem Mancina był Jerzy Bodzioch. Wystartowali oni za kierownicą Fiata 500 4×4, lecz nie udało im się ukończyć zawodów.

-->